İzleyiciler

Hürriyet Gündem

11 Şubat 2012 Cumartesi

DIY proceleri Vol6 :) Hesionka'dan ilhamlı şapka yapımı :)




Kısa günün karı diyorum ben buna. Gezinirken gezinirken bir siteye rastladım pozitiftv.com diye. Kokoş şapka yapımı diye bir video gördüm ve yeni aldığım silkon tabancamı denemek için uygun bulduğum bu işi yapayım dedim. Hesionka'nınki kadar güzel olduğunu söyleyemicem, çünkü silikon tabancasını kullanmayı tam beceremedim, ya da gidip kötü bir tabanca almış da olabilirim :)
Buyrun, işte sonuç:


 ilk olarak kapaklı dosya formundaki bu kartondan üç tane yuvarlak kestim. Yuvarlağın büyüklüğü ne kadar büyük bir şapka elde etmek istediğinizle orantılı :)

 Bu arada dosyanın dışı da çok güzelmiş :)
 Daha sonra şapkanın yan kısmını oluşturacak olan, daire çapının iki katı uzunluğunda bir parça kestim.
 Çevresine dolaması kolay olsun diye şeritten keserek bu şekilde diş diş parçalar elde ettim.

 kestiğim şeridi dairenin etrafından dolayarak bantlarla sabitledim. Uhuyu da denedim fakat iyi tutmuyor, en iyisi kalınca bir bantla sabitlemek.
 Şapkamın dış kısmına kaplayacağım kumaş parçası. Bu kumaş eski bir fular olduğu için biraz şeffaf, daireye kaplayınca içini gösterdi, ben de altına siyah bir kumaştan astar yapmayı tercih ettim.
 Kestiğim üç parça dairenin ikinci parçasını, bantlarla sabitlediğim kısmın üstüne bolca uhu sürerek yapıştırdım :) Uhuyu boca ettim denebilir, öyle yapmanıza gerek yok :)

 Astar oluşturacak parçayı daireden 2 3 cm daha büyük olarak kestim.
 Etrafından dolayarak iç kısmından silikon tabancası ile sabitledim ve böyle bir görüntü ortaya çıktı.

 Şapkayı başımızda tutacak lastikleri geçirmek için iki küçük parça kesip ortalarından deldim. Dairenin iç kısmına silikonla sabitledim. Lastik ipi geçirip dairenin dış kumaşını kapladım


 Bu da iç astarının görüntüsü. Dedim ya, bir Hesionka değilim :)
 Süslemek için de eski bir kolyenin çiçeğini gözüme kestirdim, siyah tüy bulsam onunla kaplayacaktım aslında :)
Sonuç bu...
Not: Hesionka'nın harika işlerini ve güzel mi güzel bebişini görmek için tık tık : http://hesionka.com/
Pozitif TV'deki videoyu görmek için tık tık: http://pozitiftv.com/video/4d17c7a839db5_4d1803776a210/kokos-sapka-yapm/ 

5 yorum: