İzleyiciler

Hürriyet Gündem

20 Ağustos 2011 Cumartesi

Berlin in Berlin

Zaman su gibi akıp geçiyor burda ve insan kendine düşünmeyi unutturanları cidden seviyor. her gün bir başka yer, başka mekanlar, gülüşler kahkahalar, kadeh sesleri, yemek kokuları, yaşayan bir şehir.
Berlin. Hoşbulduk.
İlk günden kendine çekti beni şehir. Memlektimin havası suyu başka muhabbetine hiç girmicem, çünkü buraya turist gibi geldim, hep iyi taraflarını gördüm, gezdim eğlendim. Ve artık son haftama girdim. Haftaya pazar dönüyorum Antalya'ya. Dönünce beni bir cenaze taziyesi, düğün hazırlıkları ve bir iyi ki doğdun bebek görmesi bekliyor. Orda veya burda hayat hep devam ediyor.
Bu şehrin en güzel tarafı, kimse kimseye karışmıyor. Kadınlar rahatça gezebiliyor, içiyor, tozuyor. İnsana duyulan saygı ve özgürlük hakkı hayvanlara da gösteriliyor. Kimse gözlerini göğüslerinize dikip taciz etmiyor, neden içiyosun demiyor, neden türbanlısın da... Herkesin hakkı gözetiliyor. İnsanlar YAŞIYOR.
Gelelim en merak edilen tarafına: Alışveriş. Burda bir çok dünya markası, ikinci el dükkanlar vs. bulmak mümkün. En ünlü caddesi dedikleri Ku'damm da benim yanından bile geç(e)meyeceğim, marka kokan dükkanlar bulabalirsiniz. Ama bana kalırsa gerçekten alışveriş yapmak ve çevreyi, insanları, yaşam tarzlarını görmek için ikinci el pazarlarına gidin derim. (Flohmarkt). Bence bit pazarı en yakışan isim!
bkz: http://www.troedelmarkt-arkonaplatz.de/
        http://www.mauerparkmarkt.de/index.html  ve daha bir sürü var.
Berlin tarihi tam anlamıyla yaşamış şehirlerden biri. Birçok müze, anıt, park, şato vs. günümüze kadar korunmuş ve her bir tarihi parçanın minyatürü Souvenirs dedikleri hediyelik eşya dükkanlarında satılıyor.  Ayrıca Alexanderplatz'da çok güzel kçük bir pazar var. Hediyelik eşya, giysi,takı ve Berlin'in en ücra yerinde bile bulabileceğiniz Currywurst ve bira dükkanları (Imbiss) var.
Not: Berlinliler su yerine bira içtikleri için su biradan pahalı. Ayrıcasu istediğinizde maden suyu getiriyorlar.!!
Hoşçakalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder